LIKWIDACJA PKZP

Tutaj rozmawiamy o PKZP.

LIKWIDACJA PKZP

Postprzez IWO » 28 paź 2019, o 06:56

WITAM
W ZWIĄZKU ZE ZMNIEJSZENIEM SIĘ LICZBY CZŁONKÓW ZUSZENI JESTEŚMY ZLIKWIDOWAĆ PKZP. WSZYSCY ZŁOŻYLI WNIOSKI O SREŚLENIE Z LISTY (WIĘKSZOŚĆ WYBRAŁA WKŁADY PO SPŁACENIU SWOICH ZOBOWIĄZAŃ I SKREŚLIŁY SIĘ Z LISTY) PARĘ OSÓB CZEKA NA WYPŁATĘ WKŁADÓW Z CZYM ZARZĄD NIE BĘDZIE MIAŁ PROBLEMU . CZY W TAKIM UKŁADZIE ZARZĄD MOŻE SAM PODJĄĆ UCHWAŁĘ O LIKWIDACJI? ZOSTAJE TYLKO JEDNA KWESTIA. PODZIAŁ ZYSKU WPISOWE I ODSETKI Z LOKAT. ZARZĄD CHCIAŁ PODZIELIĆ PO RÓWNO NA KAŻDEGO CZŁONKA. CZY W TAKIM UKŁADZIE KAŻDY BYŁY CZŁONEK BĘDZIE MUSIAŁ OPODATKOWAĆ TEN PRZYCHÓD ? JAK POSTĄPIĆ PRAWIDŁOWO?
IWO
 
Posty: 1
Dołączył(a): 28 paź 2019, o 06:47

Re: LIKWIDACJA PKZP

Postprzez Gt_ » 28 paź 2019, o 09:51

Witam,

przykro słyszeć, że musicie zlikwidować PKZP, gdyż zostało za mało osób... Proponuję rozważyć jeszcze dołączenie do innej kasy tworząc kasę międzyzakładową. Najlepiej powiązaną rzeczowo, osobwo lub kapitałowo z Waszym pracodawcą.
Z drugiej strony gratuluję postawy! Lepiej zamknąć niż sztucznie... Proszę też się nie zrażać - być może za kilka miesięcy lub lat odtworzycie ten społeczny projekt.

Odpowiadając na pytania

CZY W TAKIM UKŁADZIE ZARZĄD MOŻE SAM PODJĄĆ UCHWAŁĘ O LIKWIDACJI?

- NIE - Zarząd nie może podjąć uchwały o likwidacji - musi zrobić to WZ, na którym będzie kworum. Likwidację rozpoczyna się od określenia sytuacji finansowej (bilans jak na koniec roku, ale na datę podjęcia uchwały WZ (!) o likwidacji PKZP) i dalej prowadzi się księgowość w oparciu o tak sporządzony bilans otwarcia likwidacji. Do czasu rozliczenia wierzytelności likwidowanej PKZP nie można wypłacać zobowiązań - chyba, że wypłaty dokonuje się proporcjonalnie dla wszystkich, a zwracane kwoty przewyższają kwotę zobowiązania PKZP i pozostają środki na jej zaspokojenie i obsługę kosztów likwidacji np. rozliczenia z bankiem. Nad rachunkiem przejmują kontrolę likwidatorzy (którzy mogą być osobami wcześniej zasiadającymi w zarządzie lub nie), ale BANK musi zostać poinformowany i jeśli trzeba muszą zostać złożone też nowe wzory podpisów. Bank informuje się również o przyjętym sposobie likwidacji i planowanym terminie jej zakończenia i zamknięcia rachunku.

CZY W TAKIM UKŁADZIE KAŻDY BYŁY CZŁONEK BĘDZIE MUSIAŁ OPODATKOWAĆ TEN PRZYCHÓD ?

- TAK - pieniądze uzyskane w ten sposób należy opodatkować (bez względu na ich ilość) wykazując całą kwotę w rocznym zeznaniu podatkowym (które trzeba będzie złożyć samodzielnie i nie będzie można skorzystać z automatycznego rozliczenia); wpisując je jako dochody krajowe uzyskane z innych źródeł. Wysokość podatku zależna będzie od całości dochodów uzyskanych w danym roku i odpowiedniej stawki podatkowej. Ważne, że rozliczeń nie dokonuje PKZP, a jest to INDYWIDUALNY obowiązek podatkowy każdego z byłych członków. Sama PKZP nie wystawia też żadnych dokumentów fiskalnych. PKZP powinna natomiast sporządzić pismo informujące o rozliczeniu indywidualnego konta księgowego przedstawiając 7 dniowy termin (liczony od daty doręczenia), w którym saldo powinno zostać przez członka potwierdzone (lub jeśli wszystko jest w porządku bez składania potwierdzenia).

Proszę również pamiętać o
- ZAMKNIĘCIU samego rachunku bankowego;
- skompletowaniu DOKUMENTACJI (podzieleniu na klasy dokumentów, opisaniu zawartości i oznaczeniu numerami) i przekazaniu jej do zarchiwizowania Pracodawcy (który będzie miał obowiązek przechowywać ją nienaruszoną przez 10 lat w wydzielonej części swojego archiwum, a następnie przekaże do Archiwum Państwowego). Niedopełnienie lub zniszczenie dokumentacji może spowodować wnioski o zwrot już raz zwróconych środków lub kary administracyjne za niszczenie narodowego zasobu archiwalnego.

Wszelkie koszty likwidacji powinien ponosić PRACODAWCA.

Powodzenia

Gt_
Gt_
 
Posty: 35
Dołączył(a): 22 lut 2019, o 07:16
Lokalizacja: Kraków


Powrót do Wszystko o PKZP

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości