Strona 1 z 1

likwidacja PKZP

: 6 kwie 2021, o 11:33
autor: korpru
W jaki sposób zlikwidować PKZK w przypadku braku członków kasy? Czy wtedy zarząd może samodzielnie podjąć uchwałę o likwidacji zamiast zgromadzenia wspólników (którego już nie ma)? Czy pozostałe pieniądze, jeśli nie ma już członków PKZP można przeznaczyć na konto rozliczeniowe firmy, a kolejno zamknąć rachunek bankowy PKZP? Czy poza uchwałą o likwidacji, skoro nie ma członków kasy (których należałoby powiadomić) należy kogoś jeszcze powiadomić lub złożyć jeszcze jakieś dokumenty albo zgłoszenia?

Re: likwidacja PKZP

: 12 kwie 2021, o 07:17
autor: Gt_
Bardzo trudna i zagadkowa sprawa.

A co stało się z członkami i zarządem?

Przecież zarząd musiał jednego po drugim skreślać. Jakie były przyczyny skreślenia? śmierć czy likwidacja pracodawcy?
A czemu nie przyjmowano nowych członków?? Takie przedstawienie tematu wygląda mi na nieprawidłową działalność pracodawcy, który świadomie doprowadzić do likwidacji kasy i być może miał (lub ma) na celu przejęcie pozostałych środków. W starych i dużych kasach budżet funduszu rezerwowego wynosi nawet kilka milionów złotych.

Środki finansowe należące do KZP należą do ich właścicieli (członków kasy), a nie do pracodawcy, więc ich przejąć w żadnym wypadku nie może. Likwidując KZP to Walne Zebranie lub kurator powołany przez sąd ma określić co się stanie z pozostałymi środkami, przy czym ten ostatni może zadysponować środki tylko za zgodą sądu.

Co do dokumentacji - to należy ją uporządkować i jeszcze przez 5 lat przechowywać po likwidacji w stanie niezmienionym, a następnie oddać do archiwum państwowego, które je przyjmie lub zadecyduje o brakowaniu (zniszczeniu) zgodnie z ustawą o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach. Przypomnijmy, że chodzi o samorządną organizację społeczną, a nie oddział firmy.

hmmm...